طالبان:

قاچاق دارو به افغانستان ۹۹ درصد مهار شده‌است  

رئیس اداره ملی غذا و ادویه افغانستان گفت؛ اداره ادویه و غذا در تمام گمرکات و ولایات افغانستان بر دواها(دارو ها) و مواد خوراکی وارداتی نظارت دارد.

رئیس اداره ملی غذا و ادویه افغانستان در محفل تجلیل از روز جهانی داروسازان در کابل گفت که ۹۹ درصد قاچاق ادویه(دارو)کنترل شده است.

از روز جهانی «داروساز/شناس» امروز پنجشنبه (۱۴ میزان) طی محفلی از سوی اداره ملی غذا و ادویه افغانستان با حضور مقامات طالبان و نمایندگان شرکت‌های داروسازی در کابل تجلیل شد.

عبدالباری عمر، رئیس اداره ملی غذا و ادویه افغانستان گفت: در بخش داروسازی باید افراد متخصص کار کنند و کشور ما به علم و تربیت جوانان ضرورت جدی دارد

رئیس اداره ملی غذا و ادویه افغانستان گفت: دشمنان افغانستان نمی خواهند که کشور ما در عرصه های اقتصادی، صحی و آبادی پیشرفت کند؛ ولی طالبان مصمم است تا در همه زمینه‌ها کشور را به طرف پیشرفت سوق بدهد.

عبداباری عمر همچنین گفت که در حکومت گذشته، ادویه و غذاهای بی کیفیت را زورمندان به کشور وارد می کردند که حالا فابریکه های تولید ادویه دواهای با کیفیت تولید می کنند.

رئیس اداره ملی غذا و ادویه افغانستان با بیان اینکه ۹۹ درصد قاچاق ادویه کنترل شده، گفت: فعلا دواها به صورت قانونی و با کیفیت وارد می شود.

رئیس اداره ملی غذا و ادویه افغانستان همچنین گفت؛ اداره ادویه و غذا در تمام گمرکات و ولایات افغانستان بر دواها و مواد خوراکی وارداتی نظارت دارد؛ ولی در حکومت پیشین نظارتی وجود نداشت.

برچسب ها: طالبان ، گمرک ، دارو ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار